Saturday, December 12, 2009

Bonus-Bonus Vemma



Ok, pada kali ini saya akan terangkan tentang bonus dan Cycle Tracker di MyVemma.com . Bila anda buka akaun myvemma.com dan klik cycle tracker, gambarajah seperti di bawah akan muncul.aya akan terangkan 1 persatu:
1. Highest Achieve Rank - ranking tertinggi yang kita capai berdasarkan 4 minggu cycle. Highest Ranking Rank akan dapat apabila kita dapat Cycle terkumpul; 1 cycle : Member 2 cycle : Bronze 5 cycle : Silver 10 cycle : Gold 20 cycle : Diamond dan seterusnya ... (di dalam 4 minggu cycle) - Lihat pada Current Paid Rank yang bertanda no 2 menunjukkan "for the 4 week rank advancement period of Week 14, 2009 - Week 17, 2009"

2. Current Paid Rank - Ranking berdasarkan "cycle semasa". Cthnya screen shot ini di ambil pada minggu pertama kiraan Cycle (minggu 14) dan ranking saya baru Bronze kerana baru dapat 4 cycle. Rujuk di no 7

3. Maximum Earning Level - Income maksimum per week (berdasarkan pakej apa yang kita ambil). Single pack : usd1000 Double pack : usd2000 Silver pack : usd10000 Ultimate pack : usd25000

4. Personal Volume adalah jumlah CV yang anda dapat semasa beli produk sendiri (kali pertama Upgred dan setiap kali renew produk). Pada gambar di atas, jumlah Personal Volume saya adalah 0 kerana pada minggu tersebut saya tidak renew produk, kerana keahlian saya masih aktif.

5. Activation week Remaining - Tempoh aktif kita yang masih tinggal. Bergantung kepada Pakej Produk yang kita ambil.

6. Cycle Bonus sales - Jumlah CV terkumpul samada dari pembelian produk kita sendiri atau dari downline2 kita. Termasuk juga CV yang diperolehi dari Upline.

7. Number of Cycles - Bilangan cycle yang kita perolehi pada minggu tersebut. 1 cycle = 360 CV kaki 1 + 180 kaki 2 Saya mendapat 4 cycle bermaksud; 4 cycle = 1440 CV kaki 1 + 720 CV kaki 2

8. Estimate Cycle bonus - 1 cycle bonus di US adalah USD20 tetapi plan Vemma Asia memberikan lebih 30% untuk 1 cycle bonus. Jadi, nilai sebenar adalah ; 1 cycle bonus (plan Vemma Asia) = +- usd30.33 Cthnya di atas, nilai sebenar adalah USD121 dan bukannya USD80. Ya, di situ memang tulis berdasarkan berdasarkan Plan US dan Euro tetapi bila bonus di bayar nanti, mereka akan bayar kita berdasarkan plan Vemma Asia.

9. Estimate Maching Bonus - Bonus yang kita dapat 10% dari cycle bonus direct downline. Katakan saya ada seorang downline yang berjaya dapat 3 cycle (usd60 - Plan Vemma US) maka saya akan dapat USD6 (10% daripada usd60) Bonus ini best...kalau kita ada ramai direct downline. Katakan kita ada 20 orang direct downline yang berjaya mendapat 3 cycle bonus (usd60), maka kita akan dapat usd6 x 20 = usd120 Itu baru kalau setiap org dapat 3 cycle. Kalau semuanya dapat 20 cycle? hoho.....

10. Estimated 2nd Tier Macthing Bonus - Sama juga penerangan seperti di no 9. Tetapi 2nd Tier bermaksud, kita dapat dari org di 2nd level kita. Katakan kita A menaja B, dan B menaja C.

11. Consistency Bonus - Bonus konsisten. Jika ada downline kita renew produk pada minggu itu, setiap seorang kita akan dapat USD3

12. Fast Start Bonus - Bonus tajaan. Saya rasa semua orang faham tentang bonus ini bukan? Kita single pack, menaja single pack dpt USd10 Kita single pack, menaja double pack, kita dpt usd20 Kita single pack menaja Ultimate pack, kita dpt usd250 Kita Ultimate pack menaja Ultimate pack, kita dpt usd400 Tetapi di sini, bonus di tulis mengikut Plan US. Jangan risau, bila bonus di bayar, bonus di bayar mengikut Plan Asia.

13. Team Bonus - Global Pool Bonus ini akan di bayar setiap suku tahun (3 bulan sekali). Di bayar berdasarkan cycle bonus yang di diperolehi. Saya pun belum pernah dapat lagi. Cycle bonus akan di total dari ahli vemma seluruh dunia dan akan di bayar kepada mereka yang berkenaan. Maaf, saya tak dapat terang lebih lanjut mengenai ini.

14. Rank Advancement Bonus - Bonus ini akan di bayar apabila kita qualified sebanyak 2 kali dalam sesuatu ranking. Silver leader = usd100 Gold leader = usd250 Diamond leader= usd500 dan seterusnya.... Katakan pada 4 minggu sesuatu cycle, saya dapat 10 cycle. Saya masih belum di byr usd250. Tetapi saya perlu dapatkan sekali lagi 10 cycle pada next 4 minggu cycle.

15. Personally Enrolled Qualified - Adalah ahli2 direct downline kita yang aktif menaja. Sebaik-baiknya anda perlu dapat 5 : 5 baru boleh rasa lega. 5 aktif di kaki kanan, 5 aktif di kaki kiri. Kalau dapat lebih lagi bagus...

(Contoh saya ambil dari Upline kita dari ForumVemma)

0 comments: